Brahms - Beethoven

Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts
 Gran concert simfònic amb Gerard Claret, Lluís Claret i Antoni Ros-Marbà / (F.D.V)


PROGRAMA
Doble concert de Johannes Brahms (Allegro, Andante, Vivace non troppo) Amb Gerard Claret, violí i Lluís Claret, violoncel / 5na Simfonia de Ludwig van Beethoven (Allegro con brio, Andante con moto, Scherzo i Finale) / Orquestra Simfònica Sant Cugat. Dir.: Antoni Ros Marbà

5na Simfonia de Ludwig van Beethoven



L’Orquestra Simfònica Sant Cugat celebra el seu 25è aniversari amb un gran concert simfònic

El doble concert per a violí i violoncel de Brahms i la cinquena simfonia de Beethoven són dues de les obres més apreciades del repertori universal. Pertanyen a dos dels grans compositors de la història de la música, nascuts a un dels països més melòmans del món, Alemanya.

El proper 19 de novembre, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat oferirà aquest concert per celebrar el 25è aniversari d’aquesta formació, al Teatre-Auditori Sant Cugat, amb músics de gran prestigi internacional: el director Antoni Ros-Marbà, que ha dirigit grans orquestres arreu del món, entre les quals l’Orquestra Filharmònica de Berlín, i que va ser titular de l’Orquestra Ciutat de Barcelona -l’actual OBC-, i els solistes Gerard i Lluís Claret (violí i violoncel respectivament).

“El doble concert de Brahms és d’una gran dificultat, tant pel que fa als solistes com a tota l’orquestra. En un concert, normalment el solista es juga la vida i l’orquestra descansa, per dir-ho de manera senzilla. En aquest, tant els solistes com tota l’orquestra tenen parts molt brillants de gran dificultat. El doble concert de Brahms, la darrera obra simfònica que va compondre, és d’un llenguatge realment avançat i complex. Interpretar-lo és tot un repte per a l’Orquestra”, diu Josep Ferré, director titular de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat des dels seus inicis, que ha dirigit més de cinc-cents concerts amb aquesta formació i que en aquesta ocasió cedirà la batuta al gran mestre Antoni Ros Marbà.

“No hi ha dubte que la Cinquena de Beethoven és de les peces més conegudes de la història de la música clàssica, i d’una bellesa extraordinària. Amb les dues peces, la de Brahms i la de Beethoven, hem programat un gran concert simfònic, un tipus de concert que era d’allò més habitual a les sales de concerts i ara no ho és tant, perquè hi ha més varietat; tenim el privilegi que el dirigirà Antoni Ros-Marbà, que ha dirigit nombroses orquestres arreu del món, i hi participaran els germans Claret, molt vinculats a Sant Cugat, on té la seu la nostra orquestra”, afirma Josep Ferré, que en altres ocasions ja ha dirigit la Primera i la Novena de Beethoven al capdavant del conjunt simfònic santcugatenc.

Antoni Ros Marbà, director
Nascut a L’Hospitalet de Llobregat, Antoni Ros Marbà va estudiar direcció d’orquestra amb Eduard Toldrà, Sergiu Celibidache i Jean Martinon. Ha estat Director Titular de l’Orquestra Simfònica de RTVE, de l’Orquestra Ciutat de Barcelona i Director Musical de l’Orquesta Nacional de España, i també Principal Director Musical de la Nederlands Kamer Orkest, de la qual posteriorment va ser Director Titular. Invitat per Herbert von Karajan el 1978, va debutar amb la Berliner Philharmoniker, orquestra que posteriorment ha dirigit en diverses ocasions. Ha dirigit les orquestres més importants de França, d’Anglaterra, de Suïssa, d’Itàlia, d’Alemanya i d’Escandinàvia i en els principals centres musicals d’Amèrica i Japó. Amb la Nederlands Kamer Orkest va visitar la Xina en les primeres incursions del país asiàtic a la música occidental. Ha dirigit nombrosos títols del repertori operístic, conreant especialment l’univers mozartià, straussià i el repertori del segle XX. Compromès amb la música espanyola, ha dirigit les estrenes de les òperes Divinas Palabras, d’Antón García Abril, i The Duenna, de Roberto Gerhard, i els primers enregistraments mundials d’aquesta última i de La Dolores, de Tomás Bretón. Actualment és Professor i Director Titular de la Cátedra de Orquesta de Cámara Freixenet de la Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid.  

Gerard Claret, violí  
El violinista Gerard Claret (Andorra, 1951), des de l’inici de la seva activitat professional, fa més de quaranta anys, s’ha donat a conèixer per la seva doble faceta d’intèrpret i pedagog. Ha actuat amb orquestres d’Espanya, de França, de Bèlgica, d’Holanda, d’Itàlia, de l’ex-Txecoslovàquia, de Turquia, de Rússia i del Japó. Ha estat dirigit, entre altres, per Antoni Ros Marbà, Edmon Colomer, Josep Pons, Jacques Mercier, Rodolf Barshai, Peter Maag, Veronika Dudarova, Yehudi Menuhin, Sergio Comissiona, Ignacio Yepes i Marzio Conti. De l’any 2000 al 2005 va ser director de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). És director artístic del Festival Internacional Narciso Yepes Ordino i de la Fundació Crèdit Andorrà (Principat d’Andorra). L’any 1993 emprèn una etapa professional com a concertino director de l'Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra (ONCA). El 2000 va fundar la Jove Orquestra Nacional de Cambra d'Andorra (Jonca) que, com l’ONCA, depèn de la Fundació ONCA, gestionada pel Govern d'Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà. És Ambaixador nacional de l’Unicef d’Andorra.  

Lluís Claret, violoncel 
Nascut a Andorra el 1951, Lluís Claret inicia els seus estudis musicals a l’edat de nou anys. El 1964 es trasllada a Barcelona on, després d’obtenir els màxims guardons al Conservatori del Liceu, comença a rebre els consells d’Enric Casals (germà de Pau Casals), que serà durant mols anys, i malgrat no ser violoncel·lista, el seu principal professor. També estudia a França, a Itàlia i als Estats Units amb Maurice Gendron, Radu Aldulescu i Eva Janzer. György Sebök i Bernard Greenhouse són també dues personalitats determinants en el posterior desenvolupament musical de Lluís Claret. Després de guanyar els primers premis als Concursos internacionals de Bologna (1975), Pau Casals (1976), Mstilav Rostropovitch (1977), etc. és convidat com a solista per a importants orquestres, entre elles l’Orquestra Simfònica de Washington, la Filharmònica de Moscou, l’Orquestra Nacional de França, l’Orquestra de Cambra Anglesa, la Filharmònica Hungàrica, la Filharmònica Txeca, sota la batuta de directors com Pierre Boulez, Karl Münchinger, Dimitri Kitaienko, Witold Lutoslawski, George Malcolm, Vaclav Neuman i Mstilav Rostropovitch. La música de cambra sempre ha ocupat un lloc especial en la seva activitat professional. Va fundar el Trio de Barcelona (1981-1993) i col·labora sovint amb d’altres intèrprets de prestigi. Lluís Claret és convidat regularment a formar part dels jurats de concursos internacionals i realitza una intensa activitat pedagògica. El seu repertori s’estén des de Bach fins als contemporanis i comprèn estrenes, primeres audicions i obres dedicades de molts compositors actuals (Dutilleux, Lutoslawwski, Boulez, Xenakis, Guinjoan, Charles, etc.).

BrahmsBeet11
BrahmsBeet10
BrahmsBeet09
BrahmsBeet08
BrahmsBeet07
BrahmsBeet06
BrahmsBeet05
BrahmsBeet04
BrahmsBeet02
BrahmsBeet03



OSSC-119864/22224230/10

Segueix-nos