Notícies
Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts
Concert de la Jazz Tritó Band, propera proposta del Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat
L’Orquestra Simfònica Sant Cugat ofereix un recorregut per obertures, intermezzos i àries d’òpera
Assaig obert de l’Orquestra, propera proposta del Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat
L’Orquestra Simfònica Sant Cugat ofereix “En Pere i el llop”, la peça més coneguda de Prokofiev
Presentació del nou Cicle de concerts i del Calendari d'activitats de l'Orquestra
L’Orquestra Simfònica Sant Cugat ofereix l’òpera “Marina” al Teatre l’Atlàntida de Vic
“Marina” és una de les obres més populars d’Emilio Arrieta (pseudònim de Pascual Arrieta Corbera, 1823-1894). És una òpera en tres actes; el llibret és de Francesc Camprodon. “Marina” va ser estrenada el 1855 davant un públic que hi va reaccionar amb fredor. La transformació en òpera va ser propiciada setze anys després; en aquesta ocasió, va obtenir un èxit indiscutible i Arrieta va rebre una de les ovacions més grans de la seva carrera. A “Marina” pertanyen alguns dels fragments més populars de tota la lírica espanyola.
El concert comptarà amb la participació del Cor Harmonia Calellenc i dels següents solistes: Beatrice Jiménez (soprano), Albert Deprius (tenor), Carles Daza (baríton), Marc Pujol (baix), Anna Guasch (soprano), Alfons Ramos (baríton) i Emili Gispert (tenor). La direcció d’orquestra anirà a càrrec de Ricardo Estrada; la direcció d’escena i d’escenografia d’Abel Coll, i la direcció artística i direcció general, d’Albert Deprius.
El Cor Harmonia Calellenc
Fundat el 1998, el Cor Harmonia Calellenc ha actuat a diverses poblacions del país i en auditoris i teatres com el Palau de la Música Catalana, el Teatre Jardí de Figueres i l’Auditori de Girona, entre altres espais. Ha estat dirigit per directors com Carles Coll, Ricardo Estrada, Albert Deprius i ha estat acompanyat de les orquestres Filharmònica de Catalunya, de Cambra de l’Empordà, de Barcelona i Harmonia. Han col·laborat amb el Cor Harmonia solistes com Beatrice Jiménez, Carles Daza, Carmen Solis i Toni Marsol, entre d’altres.
El Cor Harmonia té una dilatada experiència en el camp de la lírica i de l’escenificació musical. L’any 2005 s’inicia en la interpretació escènica i produeix la popular sarsuela “Cançó d’amor i de guerra”. L’any 2007 presenta l’espectacle “Gala Lírica”. El 2008 ofereix la “Nit de Sarsuela”, amb fragments de sarsueles catalanes i espanyoles. L’any 2009 escenifica la sarsuela catalana “La Legió d’Honor”. I el mateix any ofereix l’estrena absoluta del musical “Conte de Nadal”, amb música inèdita de J. Feliu, basada en el clàssic de Charles Dickens. L’any 2010 presenta “Tarda d’òpera”, interpretada a Calella, al Festival Internacional de Santa Florentina de Canet i al Festival d’Estiu Isaac Albèniz de Camprodon. L’any 2011 presenta un concert de sarsuela catalana amb peces inèdites, “Dels Pirineus al mar”, al Parc Dalmau de Calella i a l’Auditori de Girona. El 2012 organitza la “Primera Temporada Lírica Ciutat de Calella”.
L’Orquestra Simfònica Sant Cugat i la coral La Lira ofereixen un concert conjunt per la Festa Major de Sant Cugat
La Societat Coral La Lira de Sant Cugat
La Societat Coral La Lira, formada per veus d’home, va ser fundada l’any 1882. Des del 1950 és membre de la Federació de Cors de Clavé. Inicialment va ser dirigida per Lluís Millet. Des del 1943, i fins al seu traspàs, va ser dirigida pel mestre Xavier Azqueta. Des del 2006 és dirigida pel prestigiós músic santcugatenc Eloi Jover, molt vinculat al Gran Teatre del Liceu. Un dels propòsits de la Lira, des dels seus inicis, ha estat la preservació de les tradicions catalanes; així, per exemple, cada any, per Pasqua, ofereix una cantada de caramelles.
Júlia Farrés-Llongueras
La soprano Júlia-Farrés Llongueras, nascuda a Sant Cugat del Vallès, realitza els seus estudis de cant amb Maty Pinkas (catedràtica de Cant de l’Acadèmia Estatal Superior de Sofia, Bulgària) i els perfecciona amb Renata Scotto a l’“Opera Studio” de l’“Accademia Santa Cecilia” de Roma. El 2010 és premiada al “Concours International de Belcanto Vincenzo Bellini” a París, i al “Premio Internazionale di Santa Chiara” a Nàpols. Ha cantat com a solista amb l’OBC, l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra, “Prague Philharmonic Orchestra”, “Berlin Kammerorchester”, Orquestra del Festival “Rencontres Musicales de Puteaux”, “Orchestra Città di Ferrara”, l’ Orquestra Simfònica de València, el Grup Instrumental de València, l’Orquestra Simfònica del Vallès i l’Orquestra Simfònica Sant Cugat.
Entre els seus pròxims compromisos cal destacar la seva participació a l’òpera “Das Liebesverbot”, de Richard Wagner, dins del proper Festival Castell de Peralada, al San Miguel Mas i Mas Festival i en una gira amb el grup “Esclats Quartet de Percussió” a Alemanya.
El violoncel, protagonista de la propera sessió del Calendari d'activitats de l'Orquestra Simfònica Sant Cugat
Aquest concert és la sisena proposta del cicle Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, activitats adreçades als socis i simpatitzants d’aquesta formació musical (el “Simpatitzant de l’Orquestra” és una figura de nova creació, que suposa donar-li suport i poder gaudir de concerts de música de cambra, conferències, tallers...). Les activitats són realitzades pels músics de l’Orquestra.
Cristina Benítez Campos va néixer a Sabadell el 1980 i cursa els estudis de grau mitjà al conservatori d'aquesta ciutat vallesana. Obté el Títol Superior de Violoncel al Noord Nederlands Conservatorium de Groningen (Holanda) i el Títol Superior de Pedagogia aplicada al violoncel el 2004, i el mateix any el Títol Superior de Música de Cambra al Conservatori Superior de Música del Liceu (Barcelona). Actualment treballa a l’ Escola Municipal de Música Aulos de Cerdanyola del Vallès. Ha estat membre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya i col·labora en diferents formacions del país.
Julià Borràs i Querol realitza els estudis musicals al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona amb els mestres de violoncel Eulàlia Nosàs i Peter Thiemann. Posteriorment amplia la seva formació amb Cristoforo Pestalozzi. Ha col·laborat en diverses formacions de cambra i orquestrals com l'Acadèmia del Gran Teatre del Liceu, el Quartet Catalònia, l'Orquestra de Cambra de Terrassa48 i l'Orquestra de Cambra del Maresme. Actualment és el cap de violoncels de l'Orquestra Simfònica Sant Cugat i exerceix com a professor de violoncel de l'Escola Municipal de Música de Martorell i de l'Escola Municipal de Música d'Abrera.
Sara Guri obté el Títol Superior al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona amb Peter Thiemann. Posteriorment realitza cursos de perfeccionament amb D. Grosgurin, E.Gruber, C. Pestalozzi i Ll. Claret. És membre del grup de música de cambra Diletto Musicale, de l´Orquestra Simfònica Sant Cugat i de l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida. Col·labora amb la companyia de teatre Dei Furbi en les produccions “Homes” de Shakespeare. En el camp de la pedagogia s’especialitza en el mètode Suzuki i treballa com a docent a l’Escola Pia de Granollers i a l’Escola Municipal de Música de Montornès del Vallès.
Albert Martín inicia els estudis musicals a l’Escolania de la Catedral de Barcelona. Posteriorment estudia violoncel amb Manuel Stacey a l’Escola Luthier i més tard amplia estudis al Royal Welsh College of Music&Drama i al Trinity College of Music de Londres. L’any 2003 obté el Certificate of Teaching de l’Associated Board of the Royal Schools of Music. Actualment col·labora en diverses formacions instrumentals i és professor de violoncel de l'Escola Municipal de Música de Nou Barris (Barcelona).
El Quintet Frederic Mompou ofereix l’únic quintet per a clarinet que va escriure W.A. Mozart
El Quintet Frederic Mompou interpretarà el quintet per a clarinet i corda en La Major K. 581 de W. A. Mozart, peça composta originalment per a clarinet baix, que Mozart va dedicar al seu amic clarinetista Anton Stadler perquè l’interpretés ell mateix (per això se la coneix com el Quintet Stadler). Aquest és l’únic quintet per a clarinet escrit per Mozart. És considerada una de les millors obres per a clarinet i és sobretot popular per les melodies líriques que conté, especialment en el seu segon moviment, i per la igualtat i equilibri dels rols atribuïts a cada instrument en el joc pregunta-resposta.
Aquest concert és la cinquena proposta del cicle Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, adreçades als socis i simpatitzants d’aquesta formació musical (el “Simpatitzant de l’Orquestra” és una figura de nova creació, que suposa donar-li suport i poder gaudir de concerts de música de cambra, conferències, tallers...). Les activitats són realitzades pels músics de l’Orquestra.
Enric Alegre, clarinet
Membre fundador del quintet Frederic Mompou, Enric Alegre ha cursat estudis musicals de saxo i flauta travessera a l’Aula de Música Moderna i Jazz de Barcelona. El 1998 va iniciar la seva tasca docent a l’Escola Municipal de Música d’ Els Monjos, de la qual és director, i on imparteix classes de saxo, flauta travessera, clarinet, harmonia i llenguatge musical fins al 2005. Actualment dóna classes de clarinet i saxo a l’Escola Municipal de Música de Matadepera.
Anna Calvo, violí
Anna Calvo estudià violí a Roma amb Montserrat Cervera i després a Barcelona amb Néstor Eidler. L’any 1985 va realitzar estudis superiors a Londres amb Detlef Hahn, professor de violí de la Guildhall School of Music&Drama. També va rebre classes de Vartan Manoogian, professor de la Universitat de Madison, Wisconsin (EUA), i del violinista cubà Sergio Prieto. Des de l’any 1997 és professora de violí i directora de l’Orquestra de l’escola Frederic Mistral de Barcelona, i des del 2001 també és professora de violí de l’Escola Municipal de Música la Vall del Tenes. Ha format part -o bé hi ha col·laborat- de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, de l’Orquestra de Cadaqués, de l’Orquestra Simfònica del Vallès, de la Filharmonia de Cambra de Barcelona, de l’Orquestra Catalana de Cambra i de l’Orquestra de Cambra de Granollers, entre d’altres formacions. Des de l’any 1994 ha estat violí concertino de l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat.
Beatriz Lizarte, violí
Beatriz Lizarte començà a tocar el violí als vuit anys a Cerdanyola, el seu municipi natal, i continuà els seus estudis al Conservatori de Sabadell. Va ampliar la seva formació amb Solange Dessange, a Toulon (França). Va formar part de diverses orquestres juvenils: l’Orquestra de cambra Agustí Borgunyó, l’Orquestra de cambra Eduard Toldrà, l’Orquestra de Tàrrega, l’Orquestra de Bellpuig i la Jove Orquestra Simfònica de Vic. Ha col·laborat amb l’Orquestra Simfònica del Vallès i ha format part de l’Orquestra Filharmònica Metropolitana (Barcelona), de l’Orquestra de cambra de Castellbisbal i d’Els arquets de la Segarra, entre d’altres formacions. Actualment és membre de l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat –n’és cap de segons violins-, i del quintet Federic Mompou. Combina la seva tasca concertística amb la pedagògica.
Susana F. Martorell, viola
La violista Susana F. Martorell va estudiar violí con Eva Graubin a Barcelona, viola amb Pol Cortese, també a Barcelona, i amb Lyss Prior, a Alemanya. Ha tocat en diverses formacions -l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra de Cambra Catalana, Camerata XXI…-, incloent-ne de música de cambra: Duo Taulé-Martorell, (piano i viola), Retocs de Viola (dues violes), duo de piano i viola amb Raquel Portales… Actualment és membre del Quartet de Gràcia i del Quintet Frederic Mompou, viola de la formació instrumental Aula Lírica i del projecte Cumbiambico de música colombiana. És professora de viola de l’Escola Municipal de Música de Rubí.
Jordi Garcia, violoncel
Jordi Garcia va començar els seus estudis de violoncel amb el professor Richard Talkowsky i més tard amb Lluís Sedó, amb qui es forma com a violoncel·lista. Obté el títol de professor de violoncel al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona -com a alumne lliure- i a continuació ingressa al Conservatori del Liceu, on cursa els seus estudis superiors en l’especialitat de violoncel, sota la direcció d’Iñaki Etxepare, i de música de cambra, amb Guerassim Voronkov. A més de la seva tasca de pedagog a diverses escoles elementals de música, col·labora habitualment amb l’Orquestra Simfònica Sant Cugat i amb Tactum Ensemble.