Tornen els valsos i danses amb l'Orquestra Simfònica Sant Cugat

Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts

L’Orquestra Simfònica Sant Cugat ofereix per les festes de Nadal una sèrie de concerts de valsos i danses, dirigits pel seu director titular, Josep Ferré. 

La minigira de concerts s’iniciarà els dies 27 i 28 de desembre al Teatre-Auditori Sant Cugat i continuarà el dia 29 de desembre al Teatre Municipal de Montcada i Reixac i l’1 de gener del 2020 al Teatre-Auditori La Massa de Vilassar de Dalt.

La primera part del concert se centrarà, principalment, en les obres de la família Strauss, sobretot de Johann Strauss II (1825-1899), les que protagonitzen des de l’any 1941 el concert de Cap d’Any al Musikverein de Viena, l’esdeveniment televisiu musical més seguit arreu del món. 

La segona part constarà de música catalana popular dels següents autors: Joan Manén (1883-1971), Enric Morera (1865-1942), Josep Ribas (1882-1934) i Salvador Brotons (1959-).

S’hi estrenarà la versió per a orquestra del "Cavaller enamorat", de Joan Manén, realitzada per Salvador Brotons, de qui també s'interpretarà un recull de les nadales catalanes més populars. 

El concert comptarà amb la col·laboració del Grup de dansa Laura Esteve, que estrenarà una coreografia de la "Dansa d'Anitra", de “Peer Gynt” d’Edvard Grieg, i del tenor Josep Fadó.

Josep Fadó, tenor 

Neix a Mataró i de seguida s’interessa per la música i el teatre. Comença estudiant solfeig, piano i violí amb Albert Nieto. Posteriorment fa estudis de cant al Conservatori del Liceu i obté el Grau Superior al Conservatori Superior de Música de Barcelona. Ha rebut classes de Francisco Lázaro, Aldo Danieli, Bonaldo Giaiotti, Ana Luisa Chova i Carlos Chausson.

L’any 1999 debuta professionalment amb Manrico ("Il trovatore") i col•labora habitualment a les temporades d’òpera del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Treballa sota les ordres d’un ventall de directors d’orquestra de prestigi internacional. La seva activitat professional el reclama a diversos teatres i sales nacionals (Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, Menorca, Oviedo...) i internacionals (Rússia, Àustria, Alemanya, Itàlia, França, Perú, Dinamarca) interpretant papers protagonistes d’un repertori que inclou "Carmen", "Norma", "La Chulapona", "Aida", "Il trovatore", "La forza del destino", "Pagliacci", "Un ballo in maschera", "Nabucco", "Der iegende holländer", etcètera. Posteriorment, reorienta la seva activitat cap a papers de tenor de caràcter. Aquesta nova etapa respon a la major exigència d’alguns d’aquests papers, que requereixen l’experiència, vocalitat i dots actorals que hi pot aportar, adquirida ja més maduresa professional.

Entre els darrers treballs on ha participat, destaquen, el 2015, la producció de "I due foscari", amb Plácido Domingo, al Gran Teatre del Liceu, i el desembre, el muntatge de "Il duca d’Alba", al Teatro Campoamor d’Oviedo, amb Josep Bros i Àngel Ódena. El 2016 participa en la producció d’"Otello", al Gran Teatre del Liceu, amb Gregory Kunde. El 2016 debuta al Festival Castell de Peralada amb "Turandot", amb Irene Tehorin i Roberto Aronica en una nova producció dirigida per Mario Gas. El 2017 intervé a "Rigoletto", al Teatre del Liceu de Barcelona, amb Javier Camarena, Carlos Álvarez i Leo Nucci. El 2017 participa en la producció de "Lucia di Lammermoor", al Teatre Principal de Maó, amb Elena Mosuc i Celso Albelo. El 2018 participa en la versió concert de "Poliuto", de Donizetti, al Teatre del Liceu amb Gregory Kunde i Sondra Radvanovsky, i el canta a Bilbao el "Primer Jueu", de la Salomé de Strauss. Aquest mateix any debuta al Maestranza de Sevilla amb Adriana Lecouvreur, amb Ainhoa Arteta, interpretant un dels rols més difícils del repertori de tenor de caràcter, l’"Abate de Chazeuil". El 2018 també participa en la producció de Tosca al teatre Campoamor de Oviedo i el 2019 canta a Bilbao "I lombardi allà prima cruciata" de Verdi i "Semiramide" de Rossini amb Daniela Barcellona, dins de la temporada de ABAO-OLBE al Palacio Euskalduna. Aquest 2019 també ha participat al "Hamlet" de Thomas, al Teatre del Liceu de Barcelona, sota la batuta de Daniel Oren.


Segueix-nos