Notes de premsa

Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts
Abans de cada concert, els músics fan un munt d’assajos, tant individuals com col·lectius. Als assajos no acostuma a haver-hi espectadors... tret d’alguna excepció. El proper dissabte 23 de novembre, a les 12:00 hores, els músics de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat faran un assaig obert al públic d’algunes de les obres que estan preparant per al concert “El món de l’òpera” (que tindrà lloc divendres 29 de novembre al Teatre-Auditori Sant Cugat, que inclourà peces de Wagner i Verdi, entre d’altres, amb motiu del bicentenari de tots dos músics). En finalitzar l’assaig, els assistents podran prendre un cafè amb els músics i conversar amb ells.
Llegeix més...
“És el conte musical més famós de la història de la música”, diu Josep Ferré, director titular de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat. Es refereix a “En Pere i el llop”, que el compositor rus Sergei Prokofiev (1891-1953) va compondre un any especialment trist per aquest país -el 1936, el de l’inici de la guerra civil- amb la finalitat pedagògica que els nens i les nenes coneguin la música simfònica i els instruments de l’orquestra de manera divertida. 
Llegeix més...
El proper dissabte, 12 d’octubre, a les 12 del migdia, a l’Aula Magna del Conservatori Victòria del Àngels, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat presentarà el nou Cicle de concerts i el Calendari d’activitats per a la temporada 2013-2014.
Llegeix més...
L’Orquestra Simfònica Sant Cugat oferirà l’òpera “Marina”, d’Emilio Arrieta, el proper diumenge 14 de juliol del 2013 a les 18:00 hores al Teatre L’Atlàntida de Vic.

“Marina” és una de les obres més populars d’Emilio Arrieta (pseudònim de Pascual Arrieta Corbera, 1823-1894). És una òpera en tres actes; el llibret és de Francesc Camprodon. “Marina” va ser estrenada el 1855 davant un públic que hi va reaccionar amb fredor. La transformació en òpera va ser propiciada setze anys després; en aquesta ocasió, va obtenir un èxit indiscutible i Arrieta va rebre una de les ovacions més grans de la seva carrera. A “Marina” pertanyen alguns dels fragments més populars de tota la lírica espanyola.

El concert comptarà amb la participació del Cor Harmonia Calellenc i dels següents solistes: Beatrice Jiménez (soprano), Albert Deprius (tenor), Carles Daza (baríton), Marc Pujol (baix), Anna Guasch (soprano), Alfons Ramos (baríton) i Emili Gispert (tenor). La direcció d’orquestra anirà a càrrec de Ricardo Estrada; la direcció d’escena i d’escenografia d’Abel Coll, i la direcció artística i direcció general, d’Albert Deprius.

El Cor Harmonia Calellenc

Fundat el 1998, el Cor Harmonia Calellenc ha actuat a diverses poblacions del país i en auditoris i teatres com el Palau de la Música Catalana, el Teatre Jardí de Figueres i l’Auditori de Girona, entre altres espais. Ha estat dirigit per directors com Carles Coll, Ricardo Estrada, Albert Deprius i ha estat acompanyat de les orquestres Filharmònica de Catalunya, de Cambra de l’Empordà, de Barcelona i Harmonia. Han col·laborat amb el Cor Harmonia solistes com Beatrice Jiménez, Carles Daza, Carmen Solis i Toni Marsol, entre d’altres.

El Cor Harmonia té una dilatada experiència en el camp de la lírica i de l’escenificació musical. L’any 2005 s’inicia en la interpretació escènica i produeix la popular sarsuela “Cançó d’amor i de guerra”. L’any 2007 presenta l’espectacle “Gala Lírica”. El 2008 ofereix la “Nit de Sarsuela”,  amb fragments de sarsueles catalanes i espanyoles. L’any 2009 escenifica la sarsuela catalana “La Legió d’Honor”. I el mateix any ofereix l’estrena absoluta del musical “Conte de Nadal”, amb música inèdita de J. Feliu, basada en el clàssic de Charles Dickens. L’any 2010 presenta “Tarda d’òpera”, interpretada a Calella, al Festival Internacional de Santa Florentina de Canet i al Festival d’Estiu Isaac Albèniz de Camprodon. L’any 2011 presenta un concert de sarsuela catalana amb peces inèdites, “Dels Pirineus al mar”, al Parc Dalmau de Calella i a l’Auditori de Girona. El 2012 organitza la “Primera Temporada Lírica Ciutat de Calella”.
L’Orquestra Simfònica Sant Cugat i la coral La Lira ofereixen un concert conjunt per la Festa Major de Sant Cugat diumenge dia 30 de juny, a les 20:30 hores, al vestíbul del Teatre-Auditori. El repertori comprèn principalment sardanes. A més, s’oferiran dos fragments d’òpera, concretament de “Va Pensiero”, de “Nabucco”, de Giuseppe Verdi (1813-1901) i “Chacun le sait” de “La fille du regiment”, de Gaetano Donizetti (1797-1848), amb la participació de la soprano Júlia Farrés. En aquest concert, que ha estat batejat amb el nom de “La Lira simfònica”, s’estrenarà una versió del “Paga-li, Joan” per a cor d’homes i orquestra, instrumentada pel director de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, Josep Ferré.

La Societat Coral La Lira de Sant Cugat

La Societat Coral La Lira, formada per veus d’home, va ser fundada  l’any  1882. Des del 1950 és membre de la Federació  de Cors de Clavé. Inicialment va ser dirigida per Lluís  Millet. Des del 1943, i fins al seu traspàs, va ser dirigida pel mestre Xavier Azqueta. Des del 2006 és dirigida pel prestigiós músic santcugatenc Eloi Jover, molt vinculat al Gran Teatre del Liceu. Un dels propòsits de la Lira, des dels seus inicis, ha estat la preservació de les tradicions catalanes; així, per exemple, cada any, per Pasqua, ofereix una cantada de caramelles.

Júlia Farrés-Llongueras

La soprano Júlia-Farrés Llongueras, nascuda a Sant Cugat del Vallès, realitza els seus estudis de cant amb Maty Pinkas (catedràtica de Cant de l’Acadèmia Estatal Superior de Sofia, Bulgària) i els perfecciona amb Renata Scotto a l’“Opera Studio” de l’“Accademia Santa Cecilia” de Roma.  El 2010  és premiada al “Concours International de Belcanto Vincenzo Bellini” a París, i al “Premio Internazionale di Santa Chiara” a Nàpols. Ha cantat com a solista amb l’OBC, l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra, “Prague Philharmonic Orchestra”, “Berlin Kammerorchester”, Orquestra del Festival “Rencontres Musicales de Puteaux”, “Orchestra Città di Ferrara”, l’ Orquestra Simfònica de València, el Grup Instrumental de València, l’Orquestra Simfònica del Vallès i l’Orquestra Simfònica Sant Cugat.

Entre els seus pròxims compromisos cal destacar la seva participació a l’òpera “Das Liebesverbot”, de Richard Wagner, dins del proper Festival Castell de Peralada, al San Miguel Mas i Mas Festival i en una gira amb el grup “Esclats Quartet de Percussió” a Alemanya.
El violoncel és un instrument de corda essencial en bona part de les formacions musicals. El repertori per aquest instrument és molt extens. Els melòmans poden gaudir de la seva càlida veu en obres en què és instrument solista, en quartets de corda, en simfonies -en els quals és una peça clau del conjunt de l'orquestra-... La formació Cello Collage oferirà un tast de l'extens repertori existent de violoncel -interpretarà peces de l’època barroca, dels segles XIX, XX… i també del XXI- el proper diumenge 16 de juny a l’Aula Magna del Conservatori Municipal de Música Victòria dels Àngels de Sant Cugat. Cello Collage és format per quatre violoncel·listes de l'Orquestra Simfònica Sant Cugat: Cristina Benítez, Julià Borràs, Sara Guri i Albert Martín. Tots ells combinen la seva activitat a l'Orquestra amb la tasca docent en diferents escoles de música de Catalunya.

Aquest concert és la sisena proposta del cicle Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, activitats adreçades als socis i simpatitzants d’aquesta formació musical (el “Simpatitzant de l’Orquestra” és una figura de nova creació, que suposa donar-li suport i poder gaudir de concerts de música de cambra, conferències, tallers...). Les activitats són realitzades pels músics de l’Orquestra.

Cristina Benítez Campos va néixer a Sabadell el 1980 i cursa els estudis de grau mitjà al conservatori d'aquesta ciutat vallesana. Obté el Títol Superior de Violoncel al Noord Nederlands Conservatorium de Groningen (Holanda) i el Títol Superior de Pedagogia aplicada al violoncel el 2004, i el mateix any el Títol Superior de Música de Cambra al Conservatori Superior de Música del Liceu (Barcelona). Actualment treballa a l’ Escola Municipal de Música Aulos de Cerdanyola del Vallès. Ha estat membre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya i col·labora en diferents formacions del país.

Julià Borràs i Querol realitza els estudis musicals al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona amb els mestres de violoncel Eulàlia Nosàs i Peter Thiemann. Posteriorment amplia la seva formació amb Cristoforo Pestalozzi. Ha col·laborat en diverses formacions de cambra i orquestrals com l'Acadèmia del Gran Teatre del Liceu, el Quartet Catalònia, l'Orquestra de Cambra de Terrassa48 i l'Orquestra de Cambra del Maresme. Actualment és el cap de violoncels de l'Orquestra Simfònica Sant Cugat i exerceix com a professor de violoncel de l'Escola Municipal de Música de Martorell i de l'Escola Municipal de Música d'Abrera.

Sara Guri obté el Títol Superior al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona amb Peter Thiemann. Posteriorment realitza cursos de perfeccionament amb D. Grosgurin, E.Gruber, C. Pestalozzi i Ll. Claret. És membre del grup de música de cambra Diletto Musicale, de l´Orquestra Simfònica Sant Cugat i de l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida. Col·labora amb la companyia de teatre Dei Furbi en les produccions “Homes” de Shakespeare. En el camp de la pedagogia s’especialitza en el mètode Suzuki i treballa com a docent a l’Escola Pia de Granollers i a l’Escola Municipal de Música de Montornès del Vallès.

Albert Martín inicia els estudis musicals a l’Escolania de la Catedral de Barcelona. Posteriorment estudia violoncel amb Manuel Stacey a l’Escola Luthier i més tard amplia estudis al Royal Welsh College of Music&Drama i al Trinity College of Music de Londres. L’any 2003 obté el Certificate of Teaching de l’Associated Board of the Royal Schools of Music. Actualment col·labora en diverses formacions instrumentals i és professor de violoncel de l'Escola Municipal de Música de Nou Barris (Barcelona).
El proper diumenge dia 2 de juny a les 12 hores, a l’Aula Magna del Conservatori Municipal de Música Victòria dels Àngels de Sant Cugat del Vallès, tindrà lloc un concert del Quintet Frederic Mompou. Aquesta formació musical, fundada l’any 2009 al municipi de Matadepera, és integrada per Anna Calvo i Beatriz Lizarte (violins), Susana Fernández (viola), Jordi Garcia (violoncel) i Enric Alegre (clarinet).

El Quintet Frederic Mompou interpretarà el quintet per a clarinet i corda en La Major K. 581 de  W. A. Mozart, peça composta originalment per a clarinet baix, que Mozart va dedicar al seu amic clarinetista Anton Stadler perquè l’interpretés ell mateix (per això se la coneix com el Quintet Stadler). Aquest és l’únic quintet per a clarinet escrit per Mozart. És considerada una de les millors obres per a clarinet i és sobretot popular per les melodies líriques que conté, especialment en el seu segon moviment, i per la igualtat i equilibri dels rols atribuïts a cada instrument en el joc pregunta-resposta.

Aquest concert és la cinquena proposta del cicle Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, adreçades als socis i simpatitzants d’aquesta formació musical (el “Simpatitzant de l’Orquestra” és una figura de nova creació, que suposa donar-li suport i poder gaudir de concerts de música de cambra, conferències, tallers...). Les activitats són realitzades pels músics de l’Orquestra.

Enric Alegre, clarinet

Membre fundador del quintet Frederic Mompou, Enric Alegre ha cursat estudis musicals de saxo i flauta travessera a l’Aula de Música Moderna i Jazz de Barcelona. El 1998 va iniciar la seva tasca docent a l’Escola Municipal de Música d’ Els Monjos, de la qual és director, i on imparteix classes de saxo, flauta travessera, clarinet, harmonia i llenguatge musical fins al 2005. Actualment dóna classes de clarinet i saxo a l’Escola Municipal de Música de Matadepera.

Anna Calvo, violí

Anna Calvo estudià violí a Roma amb Montserrat Cervera i després a Barcelona amb Néstor Eidler. L’any 1985 va realitzar estudis superiors a Londres amb Detlef Hahn, professor de violí de la Guildhall School of Music&Drama. També va rebre classes de Vartan Manoogian, professor de la Universitat de Madison, Wisconsin (EUA), i del violinista cubà Sergio Prieto. Des de l’any  1997 és professora de violí i directora de l’Orquestra de l’escola Frederic Mistral de Barcelona, i des del 2001 també és professora de violí de l’Escola Municipal de Música la Vall del Tenes. Ha format part -o bé hi ha col·laborat- de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, de l’Orquestra de Cadaqués, de l’Orquestra Simfònica del Vallès, de la Filharmonia de Cambra de Barcelona, de l’Orquestra Catalana de Cambra i de l’Orquestra de Cambra de Granollers, entre d’altres formacions. Des de l’any 1994 ha estat violí concertino de l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat.

Beatriz Lizarte, violí

Beatriz Lizarte començà a tocar el violí als vuit anys a Cerdanyola, el seu municipi natal, i continuà els seus estudis al Conservatori de Sabadell. Va ampliar la seva formació amb Solange Dessange, a Toulon (França). Va formar part de diverses orquestres juvenils: l’Orquestra de cambra Agustí Borgunyó, l’Orquestra de cambra Eduard Toldrà, l’Orquestra de Tàrrega, l’Orquestra de Bellpuig i la Jove Orquestra Simfònica de Vic. Ha col·laborat amb l’Orquestra Simfònica del Vallès i ha format part de l’Orquestra Filharmònica Metropolitana (Barcelona), de l’Orquestra de cambra de Castellbisbal i d’Els arquets de la Segarra, entre d’altres formacions. Actualment és membre de l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat –n’és cap de segons violins-, i del quintet Federic Mompou. Combina la seva tasca concertística amb la pedagògica.

Susana F. Martorell, viola

La violista Susana F. Martorell va estudiar violí con Eva Graubin a Barcelona, viola amb Pol Cortese, també a Barcelona, i amb Lyss Prior, a Alemanya. Ha tocat en diverses formacions -l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra de Cambra Catalana, Camerata XXI…-, incloent-ne de música de cambra: Duo Taulé-Martorell, (piano i viola), Retocs de Viola (dues violes), duo de piano i viola amb Raquel Portales… Actualment és membre del Quartet de Gràcia i del Quintet Frederic Mompou, viola de la formació instrumental Aula Lírica i del projecte Cumbiambico de música colombiana. És professora de viola de l’Escola Municipal de Música de Rubí.

Jordi Garcia, violoncel

Jordi Garcia va començar els seus estudis de violoncel amb el professor Richard Talkowsky i més tard amb Lluís Sedó, amb qui es forma com a violoncel·lista. Obté el títol de professor de violoncel al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona -com a alumne lliure- i a continuació ingressa al Conservatori del Liceu, on cursa els seus estudis superiors en l’especialitat de violoncel, sota la direcció d’Iñaki Etxepare, i de música de cambra, amb Guerassim Voronkov. A més de la seva tasca de pedagog a diverses escoles elementals de música, col·labora habitualment amb l’Orquestra Simfònica Sant Cugat i amb Tactum Ensemble.
Una conferència sobre els elements comuns que hi ha entre la música i l’arquitectura és la nova proposta del cicle Calendari d’activitats adreçat als socis i simpatitzants de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat. L’acte tindrà lloc diumenge 19 de maig, a les 12:00 hores, a l’Aula Magna del Conservatori Municipal de Música Victòria dels Àngels de Sant Cugat del Vallès. La conferència serà impartida per Paula Sirvent, flautista de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat i arquitecta, i Carles Marcos, arquitecte.

“La música i l’arquitectura han estat, des de sempre, dues arts emparentades”, diu Paula Sirvent, i recorda algunes de les frase que expliciten la intensa relació de les dues disciplines artístiques: “l’arquitectura és música congelada” (Arthur Schopenhauer) i “la música és temps i espai, com l’arquitectura” (Le Corbusier). De fet, de les diverses expressions que empren diàriament músics i musicòlegs, d’una banda, i arquitectes i urbanistes, de l’altra, n’hi ha moltes de coincidents: ritme, textura, escala, proporció, variacions... El repàs d’aquestes expressions, i del seu significat, constituirà un dels principals eixos de la xerrada.

Paula Sirvent és flautista, membre de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat des del 1994. També és arquitecta (per la Universitat Politècnica de Catalunya, UPC). Compagina la seva tasca d’arquitecte -especialista en urbanisme- amb la de músic.

Carles Marcos és també arquitecte per la Universitat Politècnica de Catalunya, UPC, i  professor del Departament de Projectes Arquitectònics de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC-ETSAV). És doctorand i membre del grup de recerca HABITAR (U.P.C.). 

 Les propostes del cicle Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat són adreçades als socis i simpatitzants d’aquesta formació musical (el “Simpatitzant de l’Orquestra” és una figura de nova creació, que suposa donar-li suport i poder gaudir de concerts de música de cambra, conferències, tallers...). Les activitats són realitzades pels músics de l’Orquestra.
A quasi tots els “rànquings” dels grans compositors d’òpera, als primers llocs acostuma a haver-hi l’italià Giuseppe Verdi i l’alemany Richard Wagner. Tots dos compositors van néixer el mateix any, el 1813, ara en fa dos-cents, doncs, i per això enguany encara “sonen” més. A la propera activitat de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, “Un matí a l’òpera”, que tindrà lloc dissabte 27 d’abril, a les 12 hores, a l’Aula Magna del Conservatori Municipal de Música Victòria dels Àngels de Sant Cugat del Vallès, s’interpretaran peces d’aquests dos autors, concretament dues “fantasies” (sobre “La Traviata”, de Verdi, i sobre “Lohengrin”, de Wagner). Aquestes peces alberguen conegudes melodies d’òpera com ara “Addio del passato” i “Pariggi o cara”  (les dues a “La Traviata”) i la marxa nupcial (a “Lohengrin”). Totes dues composicions han estat arranjades per a piano i flauta per Giulio Briccialdi. A més, es tocarà l’intermezzo del tercer acte de “Carmen”, de George Bizet.

El concert serà interpretat per Elisabet Franch (flauta) i Josep Ferré (piano).

Elisabet Franch, flautista

Elisabet Franch Moncunill (Barcelona, 1983) va iniciar els seus estudis de música a l’Escola Municipal de Música de Sant Cugat del Vallès. Ha tocat amb l’Orchestre Symphonique et Lyrique de Paris, l’Orquestra de l’Acadèmia del Gran Teatre del Liceu de Barcelona, l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, entre d’altres. Actualment és flautista de l’Orchestra dell’Accademia del Teatro alla Scala (Milà).

Josep Ferré

Nascut a Nulles (Alt Camp) el 1954, Josep Ferré va realitzar els estudis de Ciències Empresarials a ESADE i els estudis musicals al Conservatori Superior de Música de Barcelona, on va obtenir els premis d’honor de flauta travessera i de piano. Al mateix Conservatori, va realitzar estudis de direcció coral i instrumental. És director titular de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat.

Aquest concert és la tercera proposta del cicle Calendari d’activitats de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, adreçades als socis i simpatitzants d’aquesta formació musical (el “Simpatitzant de l’Orquestra” és una figura de nova creació, que suposa donar-li suport i poder gaudir de concerts de música de cambra, conferències, tallers...).
En força cultures melòmanes del vell continent es coneixen, s’estimen i s’interpreten els propis compositors; a casa nostra... no pas gaire. L’Orquestra Simfònica Sant Cugat s’ha proposat omplir aquest buit. De fet, des dels seus inicis, inclou al seu repertori força compositors del país. És sobretot al concert de Sant Jordi, que la formació simfònica santcugatenca ofereix des del 1994, on hi ha una presència més notable de peces d’autors catalans. “Aquest any la proporció és 80/20, és a dir, 80% de música catalana i 20% de música d’arreu”, diu Josep Ferré, director de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat.

Al proper concert de Sant Jordi, que tindrà lloc diumenge, 21 d’abril, a les 19:00 hores, al Teatre-Auditori Sant Cugat, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat oferirà “Vistes al mar”, composta per Eduard Toldrà (1895-1962) -prèviament, l’actor Joan Berlanga recitarà els tres poemes de Joan Maragall que van inspirar aquesta obra-, “Maruxa” (1914; convertida en òpera l’any 1915, d’Amadeu Vives (1871-1932) -l’Orquestra n’interpretarà el preludi del segon acte-, “Catalonia” (1899), inspirada en temes populars catalans, del compositor i pianista Isaac Albéniz (1860-1909) i “El cant de la senyera”, composició per a cor mixt, amb lletra de Joan Maragall i música de Lluís Millet, que té un caràcter especialment patriòtic des que va ser cantada per uns quants activistes el 19 de maig del 1960 al Palau de la Música Catalana en un acte d’homenatge a Joan Maragall, en el qual l’Orfeó Català l’havia d’interpretar però a darrera hora va ser prohibida. Salvador Brotons (Barcelona, 1959) n’ha fet una versió per a orquestra.

A més, l’Orquestra estrenarà l’obra “Scie”, del jove compositor barceloní Guillermo Martorell, guanyadora de la darrera edició del concurs de composició de música simfònica per a joves organitzat conjuntament per l’Orquestra  Simfònica Sant Cugat i l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Aquesta peça serà dirigida per Jordi Piccorelli, director de l’Orquestra Simfònica Juvenil de Catalunya.

Les dues peces d’altres contrades programades al concert de Sant Jordi són “Vltava” (el Moldau), un dels sis poemes simfònics de “Má vlast” (La meva pàtria, 1874-79), del compositor i pianista txec Bedrich Smetana (1824-1884) i “Rhapsody in blue”, obra que conté elements populars, temes i ritmes de jazz i elements clàssics, composta l’any 1924 pel compositor nord-americà George Gershwin (1898-1937). El pianista solista que interpretarà aquesta peça és Roger Sans.

Salvador Brotons, director

El director i compositor Salvador Brotons va néixer a Barcelona el 1959. Ha escrit més de 100 obres, majoritàriament orquestrals i de cambra, i ha guanyat més de quinze premis de composició, entre ells el “Premio Orquesta Nacional de España” (1977) per les seves Quatre peces per a cordes i el Premi Reina Sofia de Composició (1991) per la seva obra Virtus. Un bon nombre de les seves obres han estat editades i també enregistrades en diversos CDs tant a Europa com als EUA amb segells com EMI, Auvidis, Albany Records, Claves, RNE, Harmonia Mundi, etc. Actualment compagina una intensa agenda com a director d’orquestra -és director de la Vancouver Symphony Orchestra (EUA), de la Banda Municipal de Barcelona i de l’Orquestra Simfònica de Balears Ciutat de Palma- amb la composició d’encàrrecs d’obres de tot gènere.

Roger Sans, pianista

Nascut a Barcelona l’any 1984, Roger Sans va començar a tocar el piano als cinc anys. Ben aviat emprèn l’activitat concertística amb grups de cambra i orquestres juvenils, tocant el piano i també el clarinet. S’interessa des de jove per les tècniques d’anàlisi i interpretació musical. L’any 2002 inicia els estudis superiors a l’ESMUC (Escola Superior Música de Catalunya) i dos anys més tard marxa a Londres per estudiar a la Guildhall School of Music and Drama. Allà rep classes de Nelly Ben-Or, Ronan O’Hora, Martin Roscoe i Gordon Back. El curs 2006-2007 finalitza els estudis superiors a la Guildhall School. Posteriorment diversifica la seva formació artística a través de la improvisació musical, la dansa, el teatre, el cant i l’expressió corporal, entre d’altres disciplines.

Roger Sans ha ofert recitals de piano, concerts de música de cambra i de solista amb orquestra en espais com el Palau de la Música Catalana, el Gran Teatre del Liceu, la Sala Winterthur, de Barcelona, i altres sales d’Espanya, i també d’Alemanya, Anglaterra, Cuba i Suïssa. Ha guanyat el Concurs Infanta Cristina d’interpretació pianística, entre d’altres premis.

Actualment es dedica a la pedagogia musical i a la interpretació i a la creació en diverses arts escèniques (música, dansa i teatre).

Guillermo Martorell, compositor

Nascut a Barcelona el 1983, Guillermo Martorell ha compost música electrònica per a orquestra, grups de cambra, curtmetratges i cor, la qual s’ha estrenat a llocs com la Tate Britain de Londres, la Catedral de Barcelona, el Museu Van Gogh d’Amsterdam i la fundació Phonos de Barcelona. Actualment està component la seva primera òpera, amb el director Martin Butler i el dramaturg Krystian Lada, i la seva primera banda sonora per a un llargmetratge del realitzador Marcel Juan. Cursa estudis superiors de Música, en l’especialitat de composició (últim curs), a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

Propers concerts

Shéhérazade de Rimski-Kórsakov

5 Maig 2019
19:00 h

Documental Joan Manén

11 Maig 2019
12:00 h - 13:00 h

Catalana Occidente

15 Maig 2019
20:30 h
Segueix-nos