La mezzosoprano Ana Häsler, amb l’Orquestra Simfònica Sant Cugat

Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts

La mezzosoprano Ana Häsler cantarà diverses joies de la lírica acompanyada de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat el proper 14 de maig al Teatre-Auditori Sant Cugat. 


Ana Häsler cantarà “Cançó de la lluna”, de “Rusalka” (òpera basada, de forma molt lliure, en el conte “La sireneta”, d’Andersen), del músic txec Antonín Dvorák (1841-1904), “Re dell’abisso affrettati”, d’ “Un ballo in Maschera”, de l’italià Giuseppe Verdi (1813-1901), i “Voi lo sapette o mamma”, del també italià Pietro Mascagni (1863-1945). A més, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà “Peer Gynt”, que el compositor noruec Edward Grieg (1843-1907) va escriure per a la representació de l’obra de teatre d’aquest mateix nom del dramaturg, també noruec, Henrik Ibsen. També interpretarà l’obertura de l’òpera “La força del destí” de Giuseppe Verdi, l’“Intermezzo” de “Cavalleria rusticana” de Pietro Mascagni i la “Dansa eslava op. 46” d’Antonín Dvorák.

El concert serà dirigit per Marc Moncusí. 

Anna Häsler, mezzosoprano 

Nascuda a l’Havana, la mezzosoprano Ana Häsler forma part d’una reconeguda família d’artistes d’origen suís-cubà resident a Sant Cugat del Vallès, ciutat on la cantant va iniciar els seus estudis de música i piano a l’edat de set anys per especialitzar-se més tard en cant líric al Conservatori Municipal de Música del Bruc, l’Escola d’Òpera de Barcelona, la Universitat Musical de Viena i la Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid amb els professors Manuel García Morante, Jerzy Artysz, Susan Dennis-Gabriel, Istvan Cseryan, Enzo Spatola, Manuel Cid i Teresa Berganza.

Amb un ampli repertori d’òpera i concert, realitza una trajectòria internacional en escenaris del nivell de l’Òpera Estatal de Baviera (Rossweisse a les “Valkirias” de Wagner sota la direcció de Zubin Mehta), Teatro Real de Madrid (Tassa Xinesa, “L’Enfant et les Sortilèges” de Ravel, amb direcció musical d’A. Ros Marbà i escènica de Jorge Lavelli), Teatro Nacional de la Zarzuela (Dorabella, “Cosi fan tutte” de Mozart, amb direcció musical d’A. Ros Marbà i escènica de Vincent Boussard; Adriana a “Los Gavilanes” de J. Guerrero dirigida per Luis Remartínez i Gerardo Malla), Gran Teatre del Liceu (Rossweisse a “Valkirias” sota la direcció musical de Josep Pons i escènica de Robert Carsen; Tasse Chinoise a “L’Enfant et les Sortilèges”; concerts als Foyer), Teatre Lliure (Ernesto, “Il mondo della Luna” de Haydn, amb direcció musical de Josep Caballé-Domènech i escènica de Iago Pericot), L’Auditori de Barcelona (Simfonía “Lobgesang” de Mendelssohn dirigida per Cristopher Hogwood), Teatro Lirico di Cagliari, “Carmen” a l’òpera de Bizet sota la direcció musical d’Ives Abel i escènica de Stephen Medcalf, Teatro Comunale di Ferrara Ruggiero a “Orlando furioso” de Vivaldi amb direcció musical de Roberto Zarpellon, Festival de St. Margarethen de Viena Abigail, “Nabucco”, dirigida per Ernst Märzendorfer i Robert Herzl, Sala Nezahualcoytl de Ciutat de Mèxic, Teatro Amadeo Roldán de l’Havana, Sala Dolores de Santiago de Cuba, Liederhalle de Stuttgart, Palacio Euskalduna, a Bilbao, Frauenkirche de Dresden, i Auditori Nacional de Madrid, entre molts altres.

Enregistra discos molt innovadors com “Paul Bowles y España” (primer enregistrament de la integral de cançons espanyoles i franceses de l’autor nord-americà, Columna Música), “The little Horses y otras canciones de cuna” (Armando Rècords), “Cinco Canciones Negras” de Xavier Montsalvatge (Sony), “Folksongs” de Luciano Berio (Amadeus, Itàlia) o “Polifonía de Compositores” (Institut Cervantes de Bremen).

El 2009 va inaugurar la Caja Mágica de Madrid al costat de Lenny Kravitz davant 13.000 espectadors amb un muntatge musical de la seva pròpia creació.

El 2017 crea i estrena a Sant Cugat del Vallès l’espectacle “Apocalipsis de la Esperança i la Misericòrdia”, un recital de veu i piano amb música d’Olivier Messiaen i Juan José Falcón Sanabria, basat en l’obra pictòric-literària del seu germà, l’artista visual Alejandro Häsler.

Entre les seves recents actuacions internacionals cal esmentar l’òpera “Els set Pecats Capitals” de Kurt Weill, sota la direcció musical d’André dos Santos, la Simfonia Núm. 2 de Mahler dirigida per Alex Klein, la Simfonia Núm. 2 de Thomas Trachsel sota la direcció de Henrie Adams, la Simfonia Núm. 9 de Beethoven sota la batuta de Gregory Carreño o el “Festival Symphonique International” a Algèria, entre altres.

Marc Moncusí, director

Marc Moncusí va ser director assistent de Julius Rudel a Pittsburgh el 2001 en la primera producció mundial en anglès de l’òpera Die Bürgschaft de Kurt Weill; el 2011 va ser director assistent al Teatro de La Zarzuela de Madrid i al Gran Teatre del Liceu de Barcelona en l ́estrena mundial de l ́òpera Jo, Dalí de Xavier Benguerel, sota la direcció de Miquel Ortega. Ha dirigit l ́Orquestra de la Volksoper de Viena i Simfònica de Munic com a assistent de David Giménez en el Belcanto Concert Tour 2015 amb Diana Damrau i Nicolas Testé. En el camp operístic ha dirigit Madama Butterly (Gran Teatro de La Habana, 2012), El Barbero de Sevilla (Medellín, 2014), Doña Francisquita (Medellín, 2016), i ha enregistrat les òperes de cambra El Paradís de les muntanyes i URBS de Jesús Rodríguez Picó amb el Barcelona Modern Project.

Com a director convidat ha estat al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Beijing, l’Orquestra Filharmònica de la Ciutat de Mèxic, l’Orquestra Filharmònica de Denver, l’Orquestra Simfònica de l ́Estat de Mèxic, l’OFUNAM, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra Simfònica del Teatre Nacional Cláudio Santoro de Brasilia, l’Orquestra Simfònica de Haifa, l’Orquestra de Cambra de Florència, l’Orquestra Filharmònica de Silèsia (Polònia), l’Orquestra Filharmònica de Wuhan (Xina), l’Orquestra Simfònica Nacional de Xile, l’Orquestra Simfònica d ́El Cairo, l’Orquestra Simfònica de la UANL de Monterrey (Mèxic), l’Orquestra de Cambra de Bellas Artes (Mèxic), l’Orquestra Juvenil Universitària Eduardo Mata (Mèxic), l’Orquestra de Cambra de l ́Havana, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre de L ́Havana, l’Orquestra Filharmònica de Medellín, etc.

Marc Moncusí és, des de la temporada 2005-06, director artístic de l’Associació de Concerts de Reus, i des del 2018 professor convidat del Conservatori Nacional de Música de Mèxic. Nascut a Valls, va estudiar al Conservatori Superior de Música del Liceu, al Reial Conservatori Superior de Música de Madrid i a la Universitat Carnegie Mellon de Pittsburgh. Posteriorment va ampliar la seva formació amb Jesús López Cobos a l ́Orquestra Simfònica de Cincinnati (2000-2001) i a la Deutsche Staatsoper de Berlín, invitat per Daniel Barenboim (2001-2004).


Propers concerts

Segueix-nos